20120904 林中斌:海巡南海操演恰到好處

http://iservice.libertytimes.com.tw/liveNews/news.php?no=690472&type=%E6%94%BF%E6%B2%BB

〔中央社〕前國防部副部長林中斌今天表示,台灣處理南海與釣魚台需兼顧小國處境難為,海巡署在太平島實彈射擊彰顯主權,恰到好處。


  國安會祕書長胡為真日前親赴南沙視察,立法院外交國防委員會朝野立委今天則搭乘空軍C-130運輸機飛抵太平島,視察駐島海巡部隊官兵火砲實彈射擊。

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

 20120829兩岸風雲會 : 釣魚台火藥味濃


林中斌:經濟相依,不會失控

 

http://www.rti.org.tw/radio/program/Program_DispatchContent.aspx?ProgID=294&DispatchID=46316


中央廣播電台 2012.08.29

 

尹涵

 訪──淡江大學前國際事務與戰略研究所教授․林中斌──釣魚台情勢最近因為日本不斷出招,引發與中國大陸的緊張情勢升高,也引發台灣及美國的關切。雖然日本首相野田佳彥已經派出副外相山口壯,帶著他的親筆信函,向大陸國家主席胡錦濤致意。

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

台灣:崛起中國的改革催化劑

 

    這是中斌2012817日在首爾一場國際會議的演講錄影。會議名稱是「亞洲安全倡議第二次大會」。演講場次的主題是「中國崛起和東亞的未來」。這次會議與會有十三國代表,包括地主南韓,及日本、美國、菲律賓、泰國、中華民國台灣、印度、越南、尼泊爾、印尼、澳洲、荷蘭、奧地利等。地點在樂天世界大飯店以及國會紀念堂。

 




 


TAIWAN AS REFORM
 
CATALYST FOR A RISING

CHINA



   

 

    This is a speech delivered by Chong-Pin Lin on August 17, 2012 in Seoul, South Korea. It was a part of session 1 “China’s Rise and the Future of Northeast Asia” in the conference entitled “2nd Conference of the Asia Security Initiative. The one day conference was held in Lotte Hotel World in the morning and The National Assembly Memorial Hall in the afternoon. Participants from 16 countries attended the occasion, including the host South Korea, Japan, the U.S., the Philippines, Thailand, Taiwan Republic of China, India, Vietnam, Nepal, Indonesia, Australia, the Netherlands, and Austria.


Video's Link 1 :http://mymedia.yam.com/m/3461847
Video's Link 2 :http://mymedia.yam.com/m/3461849

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

 Response to my United Daily Oped on Obama

 

This is an August 15, 2012 response from a friend across the Pacificafter he read my August 13 oped on Obama  in United Daily. Very
observant and worth reading.

    這是一位太平洋彼岸朋友看過拙作後的評論,極有內容,頗值得一讀。

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Hi, Chong-Pin,

    Well, now that the Olympics are over, the only remaining major spectator "sport" in town -- here, I mean -- is the presidential election campaign. (Baseball isn't as popular as it once was, though I suppose people will care which team wins the World Series.)

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

 20120813 林中斌:既柔又狠…勿低估歐巴馬


http://udn.com/NEWS/OPINION/OPI4/7290836.shtml

【聯合報林中斌】

2012.08.13 02:26 am

黑人入主白宮?當初認為不可能,後成事實。

然而,歐巴馬當政四年來持續被唱衰。因為,他是戰略家,聲東擊西,虛實並用,別人摸不清底細:九年在阿富汗增兵,為的是一四年完成撤兵。他對北京有兩面人權譴責,安全對抗,卻經濟交往,反恐合作。一年八月他得知賓拉登下落,不動聲色,暗中布局,一一年五月擊斃。動手前晚還否決副總統和國防部長反對出手的意見。

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

20120803 林中斌:兩岸一國預留空間未來討論國名



http://www.chinareviewnews.com/doc/1021/8/8/1/102188102.html?coluid=7&kindid=0&docid=102188102&mdate=0803130241



2012-08-03 13:02:41

 

 

中評社台北83日電(記者 王宗銘)大陸全國政協主席賈慶林日前在第八屆兩岸經貿文化論壇表示,“一個中國框架的核心是大陸和台灣同屬一個國家,兩岸關係不是國與國的關係”。台灣淡江大學國際事務及戰略所教授林中斌今天上午接受中評社訪問時表示,“兩岸同屬一國”這一次是新的說法,第一個可能是預留空間在未來兩岸可以共同討論一個國名,另一個可能是民進黨所批評的,比“兩岸同屬一中”的空間更為狹窄,而他認為第一個可能比較大、也比較像。

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

20120723 If I had a lot of money



 
 
By Elizabeth Dunn/Michael Norton23/07/2012 00:00:00
 
     How much money do you need to be happy? Think about it. What’s your number? Many of us aren’t satisfied with how much we have now. That’s why we’re constantly angling for a raise at work, befriending aged relatives and springing, despite long odds, for lottery scratch tickets.
    The notion that money can’t buy happiness has been around a long time. But it turns out there is a measurable connection between income and happiness; not surprisingly, people with a comfortable living standard are happier than people living in poverty.

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

林中斌:中日韓在談FTA 釣島不會真衝突

http://www.chinareviewnews.com 20120711 accessed July 30, 2012

中評社台北711日電(記者 王宗銘) 淡江大學國際事務及戰略所教授林中斌今天上午接受中評社訪問時表 示,中國大陸海軍從10日起進行東海實彈演習, 漁政船與漁船針對釣魚台出動頻繁,但在鷹派人士叫陣兩天後, 官媒卻刻意淡化處理。這是東海演習其中的一部分,也是對抗形勢上拉高、放任鷹派、 北京政府行動低調兼採外交抗議避免真正衝突的兩面手法。

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

20120730 兩岸一國 林中斌:習近平對台政策序曲

 

http://www.libertytimes.com.tw/2012/new/jul/30/today-fo1-3.htm?Slots=All

 

〔特派記者彭顯鈞、記者陳慧萍/中國哈爾濱台北連線報導〕中國政協主席賈慶林在中共十八大前夕拋出「兩岸一國」論,稱「大陸和台灣同屬一個國家」,淡江大學國際事務與戰略研究所教授林中斌昨指出,即將於今年秋天接班的習近平,在東南沿海任職長達廿二年,對台灣的了解程度超越以往中國領導人,他預見習上台後,將致力於兩岸關係在現有基礎上「更往前走」;「兩岸一國」可說是習近平下一個階段對台政策的序曲。

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()

 20120709 佳片推薦

林中斌 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()